Deze website maakt gebruik van cookies.
 


Terug naar de meest gestelde vragen
 

Hoe ziet de looptijd van mijn Homestroom contract er uit?


Februari t/m oktober- In deze maanden onderhandelt Homestroom met de energieleveranciers over het nieuwe aanbod vanaf 1 janauri van het opeenvolgende kalenderjaar. Hierbij houden we de markt nauwlettend in de gaten, zodat we op het juiste moment kunnen inkopen.
 
November - Uiterlijk op 1 november maken wij voor onze deelnemers het nieuwe aanbod bekend dat ingaat op 1 mei van dat kalenderjaar. De deelnemers kunnen dan tot en met 30 november kosteloos het lidmaatschap opzeggen bij Homestroom
 
December - De maand december heeft Homestroom nodig om de energiecontracten om te zetten voor haar deelnemers (alleen als er een nieuwe energieleverancier per 1 januari het collectief gaat beleveren). Hier merken de deelnemers vrijwel niets van. Het enige dat u als deelnemer zult merken, is dat de rekeningen van een andere energieleverancier komen.
 
Januari - Op 1 januari van ieder kalenderjaar gaan de nieuwe Homestroom energietarieven van start. Deze energietarieven hebben een looptijd t/m 31 december van hetzelfde kalenderjaar

2018-2019 - Het jaar 2018 en 2019 is een uitzondering op bovenstaande regels. Sinds 2011 houdt Homestroom haar veiling in de maand februari. Destijds is hiervoor gekozen, omdat historisch gezien de prijs voor inkoop van energie in deze periode het meest gunstig was. Echter is dit gunstige inkoopmoment de laatste jaren verschoven. Hierdoor hebben wij ervoor gekozen om voortaan in te kopen voor de periode 1 januari t/m 31 december van hetzelfde kalenderjaar.
Om dit te bewerkstelligen hebben wij dit jaar jaar de tarieven vastgezet voor de periode 1 mei 2018 t/m 31-12-2019. Hierdoor bent u in deze periode nog langer verzekerd van dit scherp groene aanbod, dan dat u van ons gewend bent.

site by Gopublic